Preview of `World Media' (issue 42) from BBC Monitoring

Preview of `World Media' (issue 42) from BBC Monitoring

Post by Chris_McWhin.. » Fri, 18 Oct 1996 04:00:00

Preview of this week's 'World Media' from BBC Monitoring

World Media reports political, economic, legal, organizational,
programming and technical developments in the world s electronic media.

Its weekly reports are based on material broadcast or published by radio
and TV stations, news agencies and publications; other information issued
but not necessarily broadcast by such sources and by other relevant bodies;
and information obtained by BBC Monitoring s own observations of foreign
media.

World Media 18th October 1996 Edition 42 1996

EDITORIAL ANALYSIS
"The Polish radio mast saga and a new Turkish external radio"
This week's analysis provides some essential background to two of this
week's reports:

The first is the long-running tale of Polish radio's collapsed radio mast.
Its planned re-construction has become a matter of local protest and
national
pride and the replacement may never be built. Secondly, the Anatolia
News Agency may be allowed to operate a Turkish-language station
for the Eurasian region, but the relationship with TRT, the existing state
domestic and external broadcaster, is unknown.

AFGHANISTAN
-Radio identifies as Voice of Shari ah-
Since Radio Afghanistan was taken over by Taleban forces in late
September, it has at times identified itself as Radio Voice of Shari ah.

BOSNIA-HERCEGOVINA
-Donors to continue funding TVIN-
International donors financing the TVIN independent television network
have agreed to continue supporting the project for up to five years.

CROATIA/CANADA/USA
-Croatian TV on satellite to N.America-
TV broadcasts aimed at the Croatian emigrant community in the USA
and Canada are being transmitted via a Telstar satellite.

FRANCE/SOUTH AFRICA
-MultiChoice-Canal+ Horizons agreement-
MultiChoice Africa is to distribute the Canal+ Horizons channel via the
PanAmSat 4 satellite to sub-Saharan Africa.

MOROCCO
-2M TV to broadcast in clear from January-
Morocco s 2M satellite TV channel, taken over by the state in April, is to
start broadcasting in clear in January 1997.

SLOVAKIA
-Transmission debt row threatens private radios-
Seven private radio stations could face closure in a dispute over their
debts to the SlovakTelecommunications Authority.

TURKEY
-Competition for broadcasting licences-
Over 1,200 private radio stations and some 250 TV stations have
applied to Turkey s Radio and TV Supreme Council for broadcasting
licences.

UNITED ARAB EMIRATES
-Private Radio Asia begins test broadcasts-
UAE-based Radio Asia, owned by an Indian businessman, has
begun test broadcasts aimed at the Middle
East and the Indian sub-continent.

Editor: Christopher McWhinnie
Tel: +44 (0) 118 9469261
Fax: +44 (0) 118 9461993

World Media is published by the Foreign Media Unit of BBC Monitoring. For
details of
this and other products and services contact the Marketing Department.

Marketing Department:
Tel: +44 (0) 118 969289/9469391
Fax: +44 (0) 118 9463823

World Media is also available through a closed user group on the Internet
via a
File Transfer Protocol.

BBC Monitoring
Caversham Park
Reading
United Kingdom
RG4 8TZ

 
 
 

Preview of `World Media' (issue 42) from BBC Monitoring

Post by P Morga » Sun, 20 Oct 1996 04:00:00




Quote:> World Media is published by the Foreign Media Unit of BBC Monitoring. For
> details of
> this and other products and services contact the Marketing Department.

Perhaps it would be good to explain the costs involved, as the product
(if it was like a sample I received some years back) may be way outside
anyone but "professional" users pockets.  (the sample I had cost US$300
per year subscription, I think).

Otherwise, you build up hope in getting info and then dash it against
the rocks :-(   Peter.

 
 
 

Preview of `World Media' (issue 42) from BBC Monitoring

Post by KaiLudw » Sun, 20 Oct 1996 04:00:00


Quote:>Perhaps it would be good to explain the costs involved, as the product
>(if it was like a sample I received some years back) may be way outside
>anyone but "professional" users pockets.  (the sample I had cost US$300
>per year subscription, I think).

See WRTH 1997 page 17. For the "normal" radio freak out of discussion!
By the way, WBI items seems not always reliably informed. I remember, back
in 1995 DX publications here in Germany always wrote, Radio Dniester from
Tiraspol broadcasts on shortwave via Tbilisskaya/Russia site. They copied
a miss-information from BBCM, although the WRTH wrotes, that at
Grigoriopol/Pridnestrovye site Radio Dniester has 5 superpower
SW-transmitters ("Buran" from Komintern Leningrad, installed 1974-1976; so
exactly is the DX community informed...). But nobody believe me... ;-)

Kai Ludwig